Blogg 100

Nej, jag har inte gått med. Inte officiellt. Jag känner mig själv alltför väl för att göra det. Att skriva ett blogginlägg varje dag. I hundra dagar. Det låter i förstone inte jättejobbigt. Men jag vet ju. Jag brukar tröttna. Annat kommer emellan. Det där andra som brukar kallas livet.

Ändå känns tanken på något sätt lockande. Att vara med i ett sådant sammanhang. Att kanske få fler läsare. Om det nu är något självändamål. Fast det är klart, nu har jag ju börjat blogga. Och om åtminstone några läser det jag skriver vore ju inte så dumt. Det känns ändå som att jag har saker att säga. Iallafall ibland.

Faktum kvarstår ju att det inte är helt enkelt att marknadsföra sig med bara sig själv. Flödet är så enormt. Det är så många som bloggar, så många som är aktiva på sociala medier överhuvudtaget.

Så jag ser det inte som ett självändamål att jaga läsare, att jaga följare, att jaga gillare. Nej, men några vore ju kul. Åtminstone lite kul. Fast jag har inte anmält mig officiellt.

Blogg 100. Jag testar. Fast inofficiellt, och bara så länge jag vill och orkar.

1/100

Kommentera

