Ibland blir det inte som en tänkt sig

Jag hade bokat plats på en buss klockan 6:10. Väckarklockan var ställd på 4:30 så det skulle vara lugnt. Det blev inte fullt så lugnt.

”Fan, väckarklockan ringde inte!”jag väcktes av detta utrop från min manoch  fann mig plötsligt klarvaken. ”Vad är klockan?” ”5:45” Shit, liksom.

25 minuter att gå upp, klä på sig, och hinna ta sig till Resecentrum typ en mil bort (vi bor utanför stan). Men det gick. Jag sitter på bussen i detta nu, och rullar mot Stockholm som det var tänkt.

Jag kan väl säga att jag är tacksam att jag hade lagt fram dagens kläder, att min man inte körde helt lagenligt (inte alls, faktiskt), att jag hade minttuggummi i väskan och att det finns toalett på bussen.

Är något mindre tacksam över att jag vare sig hann äta eller dricka kaffe.

Och, hur typiskt är det inte att väckarklockan bestämde sig för att inte ringa samma dag som jag har viktigheter att avhandla i Stockholm. Lite av ett exempel på Murphys lag faktiskt.

6/100

2 reaktioner på ”Ibland blir det inte som en tänkt sig

  1. Är du säker på att du ställt väckarklockan på ringning – inte bara ställt in tiden? Eller att du stängt av den i sömnen?

    Igår trodde jag att väckarklockan inte hade ringt. Vid närmare koll så hade jag ställt in den att den skulle ringa på fredagen! Det gäller att ha koll på vad det är för veckodag, numer! 😉

    Tur du hann med bussen och att maken vaknade…Jag hoppas att resten av dagen blir bättre!

    Gilla

Kommentera

