Oinspirerad navelskådning och seg gammal gröt

Idag är jag trött och osammanhängande. Ni vet, sådär infernaliskt trött att jag typ mår illa. Sådär trött att jag fryser in i märg och ben. Sådär trött att tankeförmågan är som någon slags gröt. En seg gammal gröt som någon glömt kvar.

Egentligen vet jag inte varför jag är så trött just idag. Kanske är det vårtrötthet. Eller så är jag bara trött. Särskilt kul är det dock inte. Och det gör verkligen inga under för kreativiteten. Eller för tankeförmågan, som sagt.

Jag är dessutom hysteriskt oinspirerad. Stirrar på skärmen utan att ett enda ord materialiserar sig. Jo, jag vet att det underlättar om jag liksom skriver orden själv, men inget händer. Hallå hjärnan, vakna! Men, nej, det typ ekar därinne. Eller så går eventuella tankar vilse i all gröt.

Och då blir rätt mycket rätt otacksamt. Känslan av att varför göra något. Nej, jag tänker inte gå in på detaljer. Inte just nu i alla fall. Men otacksamt känns det ändå. Även om jag liksom bäddar för det själv. Ibland. Blir iallafall irriterad.

10/100

Kommentera

