Fredagsmys

Detta ska inte alls handla om det faktum att det är fredagen den 13:e idag. Jag har faktiskt inte känt av denna ödesmättade dag överhuvudtaget. Byter ämne istället.

När jag var typ tjugo var en fredagskväll lika med krogen. Att sitta hemma i soffan var liksom inget alternativ. Om jag inte var sjuk. Jag skulle minsann aldrig bli så tråkig att jag bara satt hemma. Nu, typ tjugo år senare, är det annat ljud i skällan.

Den perfekta fredagskvällen tillbringas i soffan framför tv´n. Faktum är att jag liksom inte orkar något annat. Det berömda fredagsmyset har blivit en naturlig del av mitt liv. Visst, det händer (inte ofta…) att jag går på after work. Det är trevligt. Ibland. Och det får inte bli för sent. Det blir ju så hög ljudvolym då.

På en av dessa sällsynta krogrundor hamnade jag och en kompis på en krog. Det kändes som att alla var typ femton, tjugo år yngre än oss. Jobbigt läge liksom. I vanliga fall känner jag mig ändå hyfsat ung. För att vara i den ålder jag faktiskt är, menar jag. Men att verkligen känna av att vi var så himla mycket äldre än majoriteten.

Nej, allvarligt talat, det är faktiskt väldigt skönt att kraschlanda i tv-soffan. Och nu har jag faktiskt inte tid med detta längre – tv´n kallar.

13/100

En reaktion på ”Fredagsmys

  1. Känner igen dina tankar! När jag var ung så var de äldre tråkiga som inte kunde hänga med ut litet oftare. Gamla skulle vi ju bli ändå, det gällde att passa på att leva. Men att LEVA kan man göra på så många olika sätt. Att kraschlanda i soffan och njuta av det är ett av många sätt… 😉

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Gilla

Kommentera

