Att hoppa och välja nya vägar

Jag står inför någon slags vägskäl. Har gjort det ett tag, men nu är jag typ framme. Jag står lite grann och väger. Det gäller liksom att se vad som döljer sig längre fram på respektive väg. Kanske kan det också vara så att även vägar som till synes skiljs åt möts igen. Fast längre fram. Och i lite annan skepnad.

Det går ju faktiskt inte att veta allt. Visst, lite läskigt är det. Men mest spännande. Den invanda lunken blir outsägligt tråkig när en har vandrat den för länge.

Ibland är det nästan lite skönt att inte riktigt veta. Att trots det kasta sig ut i det okända. Ibland blir det bara så. En måste. En blir typ knuffad i ryggen. Så är det lite nu. Fast vid det där vägskälet har jag stått ett tag. Eller faktiskt rätt så länge. Och knuffen i ryggen, känns mest som en spark där bak. En spark som får mig att hoppa. Eller att ta steget in på den nya vägen.

Nu hoppar jag.

16/100

3 reaktioner på ”Att hoppa och välja nya vägar

  1. Önskar dig lycka till! Jag har gjort en del stora hopp i livet, inte alltid det blev bra med en gång, men väl när jag styrt upp det. Vågar inte tänka på hur det varit om jag inte vågat….. Går man i dessa funderingar tror jag man snart är redo att hoppa!

    Som sagt – lycka till!

    Gilla

Kommentera

