Nöjd med mig själv

Idag ska jag vara kortfattad och slå mig själv för bröstet. Det är faktiskt tillåtet att göra det. Ibland till och med berättigat. Fick nyss resultatet på en högskoletenta jag skrev för ett par veckor sedan, och det var helt ok. 33 poäng av 34 möjliga. Jo, jag dansade en liten fuldans. Jo, äldsta dottern tyckte den dansen så hemsk ut. Men liksom vadå, är en nöjd så är en.

Jag ska väl erkänna att jag hade en känsla av att det hade gått bra. Jag tyckte inte tentan var särskilt svår när jag gjorde den. Eller, rättare, det var en typ av resonemangstenta som passar mig. Jag har alltid föredragit den typen av tester framför sådana där en ska kunna alla detaljer (utan att reflektera).

Det var det hele. (tänk danskt uttal)

37/100

2 reaktioner på ”Nöjd med mig själv

Kommentera

