Att inte sova

Att nästan inte sova på en hel natt är ett kraftigt överskattat nöje. Det blev så inatt. Tankarna ville inte sluta snurra. Och jag snurrade med dem. Klarvaken såg jag minuterna och timmarna gå.

När klockan ringde vid 6 var det inte jättekul. Det är sanningen att säga aldrig kul när den ringer. Men när hela kroppen bara skriker att den vill sova är det värre än vanligt.

Jag kan väl säga att tankeverksamheten inte har varit på topp. Det är den inte nu heller. Godnatt.

47/100

En reaktion på ”Att inte sova

  1. Låter inte kul. Jag har haft perioder av väldiga sömnstörningar under livet men nu förtiden sover jag riktigt bra. Det handlar om att försöka ta kontroll över tankarna.

    Gilla

Kommentera

