Väldigt oönskade hårstrån

Det dumma med att vara medelålders är fåniga hårstrån på tämligen oönskade ställen. Som hakan. Nej, jag tror inte att de direkt syns. Inte egentligen. Men jag vet om deras existens. Och det är fullt tillräckligt för att jag ska föra krig. Mitt vapen är pincetten.

Ja, jag vet att hårsäckarna blir lättare inflammerade. Det kommer liksom finnar istället. Men det struntar jag i. Hellre finnar än vassa hårstrån. Vilken sekund som helst.

Den som uppfinner ett permanent hårborttagningsmedel borde få typ Nobelpris. I vilket fall skulle jag vara vederbörande evigt tacksam.

Och visst, det är är ytligt. Det finns betydligt värre problem. Något av ett i-landsproblem faktiskt. Men mitt förakt för de små rackarns vassa hårstråna som envisas att slå bo på min haka är genuint och äkta. Så kriget fortsätter.

59/100

Kommentera

