Ständigt återkommande tema i mitt liv

Det är väldigt roligt att dra igång saker. Att vara spindel. Att bygga ramar. Jag tycker om att ta reda på saker, och att se hur allt liksom hänger ihop. För, tro mig, allt hänger ihop. Faktum är att, om jag får säga det själv (och det får jag!), jag är rätt bra på att se sammanhang (vet mycket väl att jag har skrivit det förut).

Däremot gillar jag inte rutiner fullt så mycket. När det inte finns någon utmaning längre. Jag gillar att utmana mig själv. Egentligen skulle jag vilja göra det mer. Men jag är ju bekväm också. 

Det är väl både en svaghet och styrka, antar jag. Detta att dra igång, men att inte tycka om rutiner. Tack och lov är det ju ganska mycket som inte behöver rutiner, utan som kan ändras litegrann från gång till annan.

Det är också kul att bygga strategier. Och det är ju bra, eftersom jag gör det hela tiden. Mycket blir liksom ett avstamp mot något annat. Vad är bästa strategin för att nå målet typ. Och vilka alternativa vägar finns om det skiter sig. Det är onekligen inte så dumt att skapa både plan A, B och C. Minst. I alla fall inne i det egna huvudet.

Så, jag tror att med improvisationsförmåga, strategiskt tänkande, slutledningsförmåga och ert stort mått självdistans kan en komma ganska långt.

74/100

Kommentera

