Kärlek är kärlek

All kärlek är fin. Oavsett vem en älskar.  Jag förstår inte varför en del vill sätta sig till doms över andra. Själv blir jag kär i och attraheras av män. Andra kvinnor dras till kvinnor. Detsamma med män. Vi kan attraheras och bli kära i motsatt kön, samma kön eller bägge. Vem har bestämt att man och kvinna ska vara normen? Egentligen.

Jag menar, exempelvis homosexuella relationer förekommer hos många arter. Alltså är det precis lika naturligt som allt annat. För vem kan säga att kärlek är fel? Hur kan en över huvud taget säga det?

Vi är liksom olika, och ingen kan med fog sägas vara bättre eller sämre än någon annan. Eller mer eller mindre värd. Kan inte folk bara sluta göra sådana värderingar? Jag är dock tveksam till om det nånsin kommer att hända. Inte helt. Men är övertygad om att ju fler som har en sådan intention, desto bättre blir det. För de allra, allra flesta.

Nej, jag tycker att vi tvärtom ska komma överens om att all kärlek är fin, vacker och precis lika mycket värd. alldeles oavsett vem en älskar.

84/100

Kommentera

