Till mina barn

Det finns få jag kan bli så vansinnigt arg på. Men jag är oerhört stolt över er. Ni är trygga, smarta, roliga och duktiga. Jo, ni är fina också. Och det är roligt att prata med er och att se er med era vänner. Det är kul att ni har så bra vänner, och att följa dem också (lite på avstånd).

Jag och er pappa jobbar på att ni ska bli starka tjejer, och så småningom kvinnor, som vet vilka ni är. Som inte tar skit ni inte förtjänar. Som är självständiga och inte beroende av andra. Inte av oss heller faktiskt.

När ni ska ta nya språng i livet tänker vi såhär, jag och er pappa. Vill jag att ni ska göra detta? Oftast är svaret nej. Tror jag att ni kan? Om svaret är ja så bortser vi båda från svaret på fråga ett. Kan ni så kan ni och då får ni.

Visst är ni jobbiga ibland båda två. Och ni är ganska olika, både med tanke på personlighet och det faktum att det skiljer fem år på er. I år blir ni nio och fjorton, och det är häftig resa vi gör tillsammans. Ni är fan bäst! Älskar er!

97/100

Kommentera

