Rebell som inte vill vara instängd, eller?

Ibland roar jag mig med att göra fåniga tester på Facebook. Enligt ett av dem ska jag vara en inspirerande rebell. En rebell som inte gillar att sättas fast i lådor. Och nog är det ett tramstest. Det betyder ingenting. Men låsta lådor gillar jag inte. Faktum är att de kväver mig.

Vilka är då dessa lådor? Tja, vad jag mest associerar dem med är rutiner och invanda uppgifter. Sådant som skapar trygghet. Sådant som jag tycker blir TRÅKIGT, särskilt om jag måste hålla på med det för länge. 

Visst, rutiner kan vara bra. Faktiskt nödvändiga ibland. Men att alltid göra samma saker på samma sätt. Det blir ingen utmaning då. Jag har många gånger upplevt känslan att nu kan jag det här, hur går jag vidare. Nu kan jag det här. Nu är det tråkigt. Där känns det som att invanda rutiner blir ett hinder.

Något som däremot är riktigt roligt är att jobba med utveckling. Utveckling på riktigt. Att prova nya vägar. Ibland mot nya mål, ibland mot redan kända. Att ge sig in i områden som är på gränsen till okända. Det är lite läskigt, men mest kittlande och spännande.

Nya utmaningar är väldigt lockande. Att dessutom vara nyfiken på det mesta är väl ytterligare en faktor, antar jag. Och om det är att vara rebell är jag gärna rebellisk.

Kommentera

